Eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robert Broek - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robert Broek - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: rvandenbroek

Blijf op de hoogte en volg Robert

08 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Jambo!

Ik vlieg nu ergens boven de Adriatische zee richting Kenia. Richting Mombasa om precies te zijn. Heerlijke 1e dag met veel onverwachte wendingen. Willem stond kokslag 5.45 bij mij voor de deur om me naar Dusseldorf airport te brengen. Ik had immers geboekt voor Dusseldorf-Amsterdam, Amsterdam-Nairobi.

Perfect op tijd (op zich al uniek voor een VandenBroek) stond ik bij de juiste incheckbalie en rolde mijn flightcase (accu’s, microfoons, compendium etc) en mijn kleding, richting de donkere bagagekelders van de luchthaven. Daar hebben ze niet lang gelegen. Exact een uur later was er weer een vrolijk weerzien met dit duo. Vlucht was gecanceld ivm zware mist in Amsterdam waardoor alle koffers uit het vliegtuig werden gehaald en het hele incheckrituaal nog een keer mocht plaatsvinden.

Ik kreeg een compleet nieuw vliegschema waar Mombasa was tussengevoegd als 2e overstap. Hierdoor geen overnachting in Nairobi maar op 10 kilometer hoogte ergens tussen Nederland en Kenia. Niets aan de hand, gewoon 12 uur later in Kenia en een binnenlands vluchtje van Mombasa naar Nairobi.
Ik merk dat het me helemaal niets doet die vertraging en dat ik dus al aardig in de Afrikaanse flow terechtkom. Lekker relaxed dus. Volgens het nieuwe schema is hiermee mijn aankomsttijd in Nairobi, 11.00 uur, local time.

Annemarie (B&B Nairobi) heb ik ook maar even gebeld dat ik dus niet kom overnachten maar wel een bakkie koffie kom drinken overdag. Kennedy (chauffeur van Annemarie) pikt mij op van het vliegveld. De vlucht naar Eldoret is namelijk pas om 18.00 en ik vind het leuk om haar te ontmoeten. Op de terugweg ga ik namelijk wel bij haar een haar Keniaanse vriend (fotograaf) slapen.

Vanmiddag nog even via sms contact gehad met Nies en Bas. Ze hebben vandaag al “aan de tafel” gestaan en 6 patiëntjes geholpen! I kijk er naar uit om de mannen aan het werk te zien in de OK. Ik kijk er nog meer naar uit om hun werkzaamheden vast te leggen. En niet alleen hun werk maar ook de algehele sfeer in de ziekenhuizen waar geopereerd wordt. De toestroom van mensen schijnt overweldigend te zijn. En deze cineast vindt het dan heerlijk om daar mooie “bewegende platen” van te schieten! Mijn handen jeuken!

Nairobi
Perfecte vlucht gehad van Mombasa naar Nairobi. Koffers kwamen 5 minuten na aankomst al van de band gerold. Kan Schiphol nog een puntje aan zuigen! Kennedy stond buiten al op me te wachten. Koffers ingeladen en op naar Annemarie Vellekoop. Is toch fijn als je via een contactpersoon een chauffeur kan regelen. Vooral wanneer je veel apparatuur bij je hebt van waarde. Annemarie heeft een prachtig huis (zie foto’s) waar ik me even heerlijk heb kunnen opfrissen na 28 uur reizen. Bakkie koffie gedronken en ervaringen uitgewisseld over het leven en werken in Afrika.

Vanmiddag brengt Kennedy mij weer naar de luchthaven voor de laatste vlucht van Nairobi naar Eldoret waar ik rond 19.00 zal aankomen. Samen met Bas en Nies slaap ik de komende dagen in de Eldoret Club. Vanavond gaan we, onder het genot van een pilske, de eerste Afrika ervaringen op tafel gooien en uiteraard ook het draaischema van donderdag en vrijdag. Het worden voornamelijk opnamen in en om het ziekenhuis. Morgen begint dus het echte werk, Yeahhhhhh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kenia Trip

Recente Reisverslagen:

16 December 2010

Laatste reisverslag dag 7 en 8

14 December 2010

Dag 6

14 December 2010

Dagje 5

12 December 2010

Dag 4

12 December 2010

Dag 3
Robert

Second home...Africa!

Actief sinds 27 Nov. 2010
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 4940

Voorgaande reizen:

07 December 2010 - 17 December 2010

Kenia Trip

Landen bezocht: