Wat ga ik doen in Kenia...? - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Robert Broek - WaarBenJij.nu Wat ga ik doen in Kenia...? - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Robert Broek - WaarBenJij.nu

Wat ga ik doen in Kenia...?

Door: rvandenbroek

Blijf op de hoogte en volg Robert

28 November 2010 | Nederland, Helmond

Wat ga ik nu weer doen in Afrika?
Afrika is mijn continent. Benin, Togo, Ghana, Ivoorkust, Gambia prachtige landen op een nog mooier continent. Oer natuur, fijne mensen en ontzettend veel liefde. Ik heb daar al vele malen de rijkdom van de armoede gevoeld.

Via verschillende projecten en stichtingen kom ik steeds weer in aanraking met Afrika. Ook nu weer. De stichting Eardrop (www.eardrop.nl) zet zich sinds 1983 belangeloos in voor dove en slechthorende kinderen in Kenia.

In Kenia is slechthorendheid bij kinderen een groot probleem. Slechthorendheid wordt daar vaak niet begrepen en uitgelegd als "achterlijkheid" waardoor de kinderen snel geïsoleerd raken en van hun toekomst beroofd. Eardrop ondersteunt dovenscholen en zendt jaarlijks operatie- en onderwijsteams naar Kenia en Ethiopië om de levensomstandigheden van deze kinderen te verbeteren.

Voor Eardrop ga ik op pro de basis een documentaire draaien om te laten zien wat de stichting betekend voor de Keniaanse bevolking. Zoals het bij alle documentaires het geval is, wordt het verhaal gevormd tijdens het draaien. Hiervoor gaan we draaien in de ziekenhuizen, de dovenschooltjes in de slopenwijken en bij de patientjes thuis. De rode draad is uiteraard bekend en ook welke onderwerpen de revue gaan passeren maar wat nu het eindresultaat wordt?!

We zullen, letterlijk en figuurlijk, wel zien. We hebben veel contact met de mensen aldaar en zij stellen alles in het werk om mij te voorzien van mooie locaties. De medewerking is nu al super en ik heb nog niemand in levende lijve ontmoet…

Ik ben ervan overtuigd dat ik samen met de twee KNO artsen Nies Mateijsen en Bas van den Borne een prachtige tijd tegemoet ga. Een uitdagende en avontuurlijke periode die onze rugzakken zal vullen met mooie en nieuwe levenservaringen. Wordt vervolgd…